Voorpret!

22 september 2018 - Giethoorn, Nederland

Wij zijn niet zulke reizigers. Zelf vind ik het eigenlijk thuis het gezelligst en Freddy houdt wel van vakantie, maar vaak naar plaatsen waar we al eens geweest zijn. Zo gaat hij al meer dan 25 jaar naar hetzelfde adres voor wintersport en ook de zonvakanties zijn vaak naar hetzelfde land.

Toch had ik altijd wel een wens; met de camper door Canada en vooral de Rocky Mountains. Ik weet niet eens precies waarom, maar dat heeft mij altijd wel getrokken. Maar meer als een idee dat ik toch nooit zou doen. Totdat ik deze reis voordelig geprijsd in de Kampioen zag staan. Via de ANWB boeken was eigenlijk wel een beetje buiten onze comfortzone, normaal doen we dit via ons vertrouwde reisbureau. Maar nadat we dit nog even met elkaar vergeleken hadden, bleek deze reis alles bij elkaar toch veel geschikter en hebben we geboekt!

We gaan ook nog eens 22 dagen! Zo lang is Freddy nog nooit op vakantie geweest en ik ook al 12 jaar niet meer. Met een eigen bedrijf komt dat er niet van. Maar nu Mariska en Elina de honneurs waarnemen, durven we het aan. Het gaat in 2019 dan eindelijk gebeuren! Het duurt nog een aantal maanden, maar dan kunnen we ons ook goed voorbereiden.

De camper is gereserveerd, de route is bekend en nu gaan we van alles opzoeken. Of we, ik denk dat ik dat vooral zal doen. Ik vind dat leuk! Uitzoeken wat er allemaal te zien is, you tube filmpjes over het gebied bekijken, reisblogs van anderen lezen etc. En dan mijzelf kennende, als ik verzadigd ben over een paar weken, dan laat ik het los en gaan we pas een week of twee van te voren er weer mee bezig. Zo werkt dat meestal. Maar ja, misschien bij zo'n reis ook niet. We zullen zien.

Vooralsnog heb ik er heel veel zin in en kijken we er erg naar uit!

1. Mariska:
    24 september 2018