Correctie Victoria

23 mei 2019 - View Royal, Canada

Vanochtend heb ik een verhaal verteld over het tegenvallende Victoria. Ik moet het toch even corrigeren!l Het is gewoon een rare gebouwde stad. Normaal is de stadskern origineel en wordt daar omheen gebouwd. In Victoria blijken de randwijken veel mooier dan het centrum zelf. Het blijkt uit een stuk of 6, 7 wijken te bestaan en die zijn werkelijk prachtig. Van die gekleurde beachhuizen met veranda’s die allemaal uitkijken op de zee, ruim gebouwd, grote tuinen, veel bloemen, prachtige parken, met pauwen, bloemen, kiosken, gezellige wijken met Victoriaanse huizen met allemaal kleine schattige winkeltjes, kortom erg mooi en sfeervol. Alleen niet lopend te vinden. Dus de hop on hop off bus was ideaal en anders zou je fiets hebben kunnen huren (alhoewel het wel heel heuvelachtig en druk is op de weg).

Verder hebben we iets ontzettends gaafs gedaan! We zijn met een watervliegtuig geweest en hebben een rondvlucht boven Victoria en een deel van Vancouver Island gedaan. Echt erg leuk en het was erg helder weer, dus we hadden goed zicht. We zagen de hele tijd al die vliegtuigjes opstijgen en landen op het water en dachten: “zullen we, of zullen we niet”? Freddy zei: “Ach wanneer krijgen we ooit weer die kans?” Dus we hebben het gedaan en het was echt heel leuk. En Andrea, zelfs een flight safety filmpje. Henk, misschien een idee voor boven de Weerribben? :-)

Kortom we hebben een prachtige dag gehad. O ja, en ik sta 3-0 achter met de Rummy Cub competitie, maar de vakantie is nog niet ten einde :-)

Morgen vertrekken we erg vroeg, we willen de ferry van 9 uur halen. Dat schijnt een mooie tocht te zijn, omdat je over water downtown in Vancouver aankomt. Dan willen we zo snel mogelijk de camper op de campground zetten, zodat we nog een halve dag in Vancouver hebben.

Zo lang mogelijk genieten!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariska:
    23 mei 2019
    Nog even genieten! Tot snel x
  2. Elly:
    23 mei 2019
    Toch mooi dat je Victoria nu toch nog op een andere wijze hebt bekeken!
  3. Andrea:
    23 mei 2019
    Gelukkig hebben jullie Victoria nog een tweede kans gegeven. Wat leuk zeg zo'n klein vliegtuigje. Al lijkt het mij ook wel een beetje eng. Fijne dag nog vandaag
  4. Piet Dekkers:
    Heerlijk! Doorgaan zo, tot de laatste minuut! Fijn dat jullie zo genieten. 👍
  5. Albertje Nienhuis-Naber:
    23 mei 2019
    Zo'n vliegtuigtocht lijkt Henk ook wel wat al heeft hij het niet zo op water. Vancouver is mooi, maar groot. Bij ons camper inleverplaats erg ver buiten centrum. Zijn daar ter afsluiting drie nachten gebleven.
  6. Ingrid:
    25 mei 2019
    Hoi we hebben nog een paar keer gekeken of we jullie zagen bij Gate 67. Helaas...we wilden jullie goedendag zeggen en een goede reis wensen. En natuurlijk nog nagenieten! Groetjes Ingrid en Ruud, soms jullie buren in Canada...
  7. Miriam Slomp-Dekkers:
    25 mei 2019
    Hoi, we konden onze bagage pas later inleveren. Jullie ook goede reis gewenst. En als jullie nog eens in Giethoorn zijn zullen we jullie het rustige en mooie Giethoorn laten zien. Hotel de Pergola, Freddy of Miriam.